طراحی سایت و اپلیکیشن از دیرباز جزو امور مشکل و پرهزینه ای برای کاربران بوده و تاحدودی امروزه هم به همین شکل می باشد. داشتن یک وب سایت دیگر در زمان حال تقریباً می توان گفت یک نیاز برای هر کسب و کاری است. به این شکل که هر کسب و کار علاوه بر حضور فیزیکی می بایست در دنیازی مجازی هم دارای کسب و کار آنلاین باشد. طراحی سایت و اپلیکیشن توسط مجموعه های بسیار زیادی در تمام دنیا قابل انجام است و چیزی که آن ها را از یکدیگر متمایز می سازد نحوه عملکرد و خدمات دهی آن ها می باشد.

طراحی سایت

طراحی سایت از جمله مهم ترین و پر درخواست ترین خدماتی تحت وب می باشد که به شرکت های طراحی سایت و اپلیکیشن واگذار می شود. در گذشته هر کسب و کاری خود را متناسب با داشتن یک وب سایت نمی دانست و طرز تفکر به این گونه بود که حتماً می بایست یک شرکت، کارخانه یا مجموعه فوق العاده بزرگی باشد تا یک وب سایت داشته باشد. اما کم کم به کمک آنلاین شدن بسیاری از خدمات داشتن وب سایت برای کسب و کارها تبدیل به یک الزام یا نیاز شده است.

طراحی سایت شرکتی

از پر درخواست ترین طراحی های سایت در یک شرکت طراحی وب، طراحی سایت شرکتی می باشد. شرکت های بسیار زیادی در سطح کشور وجود دارند که کمترین خواسته آن ها داشتن چند صفحه آنلاین است بدون اینکه هیچ امور عجیب یا محاسبات پیچیده ای را بخواهد انجام دهد. می توان گفت این شرکت ها هستند که از ابتدا بدنبال داشتن یک وب سایت بوده اند. با توجه به کسب و کارهای هر مجموعه این سایت می تواند شکل و خدمات متفاوتی را داشته باشد و نمی توان اینگونه در نظر داشت که تمام سایت های شرکتی می بایست خدمات آنلاینی را ارائه دهند.

طراحی سایت فروشگاهی

اما امروزه دیگر طراحی سایت فروشگاهی از طراحی سایت شرکتی جلو زده است و بیشترین درخواست ها برای سایت های فروشگاهی است. به لطف سایت هایی مثل دیجی کالا این مورد دیگر کاملاً توسط مردم پذیرفته شده است که می توانند به سایت های فروشگاهی اعتماد کنند و خرید های خود را آنلاین انجام دهند. از این رو صاحبان کسب و کار نیز علاقه بیشتری برای آنلاین شدن کسب و کارهای خود دارند.

طراحی اپلیکیشن

خوشبختانه یا متاسفانه باید بگوییم که دیگر صرفاً داشتن یک سایت کمی اشباع شده است و مردم بیشتر به سمت و سوی دستگاه های هوشمند مثل تلفن های همراه رو آورده اند و اکثر اوقاتشان را در گوشی های خود به سر می برند. این برگ برنده ای است برای داشتن یک اپلیکیشن. طراحی اپلیکیشن همانند طراحی سایت هنوز نتوانسته تا جای خود را در دل مردم باز کند. صاحبان کسب و کار نیز دقیقاً مثل روال طراحی سایت اینگونه گمان می کنند که برای داشتن یک اپلیکیشن می بایست مجموعه ای فوق العاده بزرگ باشند و هزینه های سنگینی را متحمل شوند. این موضوع هم صحیح است و هم غلط. از این نظر صحیح است که اپلیکیشن هایی که باید خدمات بسیار زیادی را ارائه دهند قطعاً هزینه بر خواهند بود و با توجه به این که اپلیکیشن های بازی یا نرم افزار ها در فروشگاه هایی مثل کافه بازار یا اپ استور بسیار زیاد است، می بایست هزینه های زیادی هم صرف تبلیغات آن اپلیکیشن شود.

و از این نظر اشتباه می باشد که کسب و کار های کوچک می توانند با هزینه های بسیار کمتر از آن چیزی که فکرش را می کنند یک اپلیکیشن داشته باشند. همیشه اینطور بوده است که تکنولوژی های جدید در قبال باور مردم در ابتدا در برابر مقاومت آن ها قرار میگیرد اما رفته رفته این مسئله جای خود را باز می کند و راهش را ادامه می دهد. از طرف دیگر هم هزینه ها به مرور زمان معقولانه تر می شوند.

طراحی اپلیکیشن فروشگاهی

مهم ترین عنوانی که بدنبال آن هستیم طراحی اپلیکیشن فروشگاهی است. در دوران سخت اقتصادی و ویرویس کرونا در سال 2020 داشتن یک اپلیکیشن فروشگاهی برای صاحبان فروشگاه ها دیگر یک ایده یا تفکر نبود و بدنبال آن بوده اند که در مقاله کسب و کار آنلاین ویژه ایام کرونا درباره آن مفصل صحبت کرده ایم. البته نباید از حق بگذریم که اپلیکیشن هایی مثل اسنپ فود باور مردم را در این زمینه واقعاً تغییر داده اند و نقش کلیدی در این مسئله داشته اند. در اپلیکیشن های فروشگاهی کاربران یا مدیران می بایست به این شکل تفکر کنند که این همان وب سایت فروشگاهی است که در قالب یک اپلیکیشن ظاهر شده است. اما این دو می توانند ترکیبی از یکدیگر باشند.

کلام آخر

داشتن یک وب سایت و اپلیکیشن فقط هزینه نیست بلکه می تواند در رشد یک کسب و کار بسیار مفید باشد. از قدیم گفته اند هزینه ها خاطره می شوند. اگر صاحب کسب و کاری هستید و قدرت آنلاین شدن دارد، نباید هراسی از این مسئله داشته باشید و قطعاً با پشت کار و تلاش می توانید هم سایت و هم اپلیکیشن را به عموم مردم و یا حتی تنها به مشتریان خود منتقل و معرفی کنید تا فروش شما صرفاً ملزم به حضور شما در مکانی نباشد و بتوانید از هر دوی آن استفاده کنید.

مجموعه اپ تاک به شما پیشنهاد یک وب سایت و اپلیکیشن را می دهد که در زمان کم، کیفیت بالا و هزینه مناسب راه اندازی می شود و به شما کمک می کند تا با این ابزار بتوانید در راستای رشد کسب و کار خود گام بردارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست